- 0 kr
För specifik jul-information, läs mer här >>>
Ordrar som endast innehåller lagerförda varor skickas generellt sett samma vardag om din order inkommer innan klockan 12:00 (DHL) 13:00 (Postnord). Beroende på oförutsedda händelser och hög volym (t ex vid Black Friday, inför jul och i perioder med många helgdagar) kan dock hanteringstiden variera. Generellt sett skickar vi endast ordrar på vardagar, inte lördagar eller helgdagar. Om din order inte kunnat skickas inom 3 vardagar kommer vi kontakta er.
När vi skickat din försändelse får du ett mail från oss (ofta även medelande från speditören), oftast når försändelsen då dig, eller ditt utlämningsställe inom 1-2 vardagar. Bor du långt norrut, eller på andra platser där speditören du valt har begränsad service kan det ta längre tid.
Vanliga frågor och svar om leveranser
Varför har inte min order skickats?
-
1. Den innehåller 1 eller flera förköpsprodukter / inkommande varor. Ordern skickas då i sin helhet när alla produkter finns tillgängliga. Om du vill dela din order, kontakta oss gärna (var noggrann med att ange rätt e-post adress, ange även ordernummer), kostnad för extra frakt tillkommer.
2. Något oförusett har inträffat, om din order inte hanterats inom 3 vardagar kommer vi kontakta dig.
3. Om din order inte innehåller någon förköpsprodukt / inkommande vara och 3 vardagar gått, kontakta oss gärna, så skall vi genast undersöka vad som kan ha inträffat
Min order har inte kommit fram, vad har hänt?
-
1. Kanske någon annan i hushållet tagit emot den? Fråga gärna respektive eller ev. barn.
2. Har ni angett mobilnummer för avisering vid beställning? Om inte, kontakta oss gärna så tar vi en titt på ev. spårnummer.
3. Speditören har av någon anledning inte kunnat hantera försändelsen än, det händer tyvärr att försändelser dröjer av olika anledningar. Om din försändelse inte kommit fram inom 3 vardagar, kontakta oss gärna och be om spårnummer (det finns inte för alla typer av försändelser, men för många).